100 % Rodziców wysoko ocenia projekt ”Leśna edukacja” uznając go za  wartościowy i potrzebny w edukacji przedszkolnej  i godny polecenia innym Rodzicom i Nauczycielom.

Większość Rodziców życzy sobie  stałej kontynuacji warsztatów w placówce  (mimo, że przeprowadzone ankiety  nie zawierały takiego pytania). Jako podstawę swojej oceny Rodzice podają RADOŚĆ I ZADOWOLENIE DZECI, ENTUZJASTYCZNE DZIELENIE SIĘ WRAŻENIAMI po powrocie do domu (mimo początkowych obaw jak Dzieci wytrwają cały dzień na dworze w deszcz lub gdy jest zimno) ORAZ SZCZEGÓLNĄ TRWAŁOŚĆ WSPOMNIEŃ. Wiele Dzieci zapamiętało drogę autokarem do Kur do dziś i pokazują Rodzicom nasz drewniany Dom. Rodzice zwracają uwagę również na: praktyczną wiedzę przyrodniczą, WZROST SAMODZIELNOŚCI, ODWAGI i PEWNOŚCI SIEBIE  u Dzieci, oraz na „UMOCNIENIE MIEJSCA W GRUPIE RÓWIEŚNICZEJ”. Po zajęciach Dzieci „zasypiały od razu z nadmiaru wrażeń”. PAMIEĆ SMAKÓW o naszych domowych specjałach, potwierdziła, że własnoręczne ich przygotowywanie ma sens i to co szczere, NIEmasowe i z Serca dla Dzieci, zawsze jest przez nie doceniane.

Naszym zdaniem tego typu warsztaty dużo dają w kontekście kontaktu z rówieśnikami w pozytywnym otoczeniu. Uważamy, że tego typu inicjatywa powinna być kontynuowana

Paulina i Tomasz

 

*** W programie brały udział Dzieci z dysfunkcjami (m.in. z autyzmem) oraz o prawidłowym rozwoju, jako jedna wspólna grupa. Nie było potrzeby tworzenia odrębnych warunków dla Dzieci niepełnosprawnych i oddzielania ich od rówieśników. W przyszłości przecież będą funkcjonowały w społeczeństwie naturalnie a nie sztucznie zróżnicowanym. I musimy przyznać, że w kontekście natury sprawdziło się to nadzwyczaj dobrze.